18 Aralık 2015 Cuma

Franz Kafka Dönüşüm

         Franz Kafka'nın kitaplarını daha önce okumamıştım. Geçen ay Dava ve Dönüşüm kitaplarını aldım. Kitapları almamın nedeni 18 ile 23 yaş grubunun yani benim grubumdaki yaşıtlarımın ilgiyle okuması idi Franz Kafka'yı bende merak ettim insanlar Tolstoy dururken neden bunu okur diye? Elbette bir başka sebebi daha var İnternet Sitelerinde sürekli önerilen kitaplar olması hasebiyle Kafka ne yazmışta insanlar bunu okuyor diye merak ettim. 
     
      Sonunda Dönüşüm Öyküsünü okudum.Dönüşüm kitabı alegorik bir kitap  diyebilirim. Çünkü "Kitaptaki asıl karakter bir sabah bir böceğe dönüşüyor ve Hikaye bu olayın o günün (kitabın yazılış tarihi ile) olaylar şekilleniyor. Kafka bu hikayede; Kapitalizme, Sanayi Devrimine ve insanların saatli köle olarak çalıştırılmasına üstelik Kendi aile yaşamına ilişkin ip uçları veriyor. Örneğin Aile'si ile olan ilişki bilhassa Babası ile olan ilişkisini yansıttığını düşünüyorum.
        
          Özellikle, Kız kardeşin tavırlarına ayrı bir sinir oldum. Karakter hakkında bir şey yazmak istemiyorum çünkü okumalısınız. :)
          
         Bu hikaye benim aldığım basımda oldukça kısa yani oturup bir kaç saate okuyabilirsiniz. Bakmayın bana ben sabah okula giderken otobüslerde okudum :

İŞTE KİTAPTAN ALINTILAR....BELKİ AZ MİKTARDA SPOİLER İÇERİR...
Bu erken kalkmak yok mu, diye düşündü, insanı aptala çeviriyor.

Sakin, olabildiğince sakin düşünmenin çaresizce karar vermekten çok daha iyi olduğunu arada bir düşünmeyi de ihmal etmiyordu.


Mantık istediği kadar sarsılmaz olsun, yaşamak isteyen bir adama direnemez


Kuşku altında olan için hareket, hareketsizlikten iyidir, çünkü hareketsiz duran, kendisi de bilmeksizin, hep bir terazinin kefesinde olabilir ve günahlarıyla tartılabilir.


İnsan bazı anlarda çalışamayacak halde olabilir, ama bu anlar eski başarıların hatırlanması ve daha sonra, engel ortadan kaldırıldığında, insanın şüphesiz daha bir azimle ve gayretle çalışacağının düşünülmesi için de en iyi zamandır.


...Sanırım en iyisi odaya hiç dokunmayıp nasılsa öyle bırakmak, ilerde yine aramıza döndüğünde Gregor'un hiçbir şeyi değişmemiş bulması arada geçen zamanı daha kolay unutmasını sağlayacaktır...



Daha dün akşamdan bir sıkıntı vardı içimde küçük bir önsezi gibi. Evdekiler dikkat etselerdi, yüzümden anlayabilirlerdi.

Dönüşüm: yabancılaşmanın ağırlığı.

Insan belli bir anda çalışamayacak durumda olabilir ;ama o insanın geçmişteki hizmetlerini anımsamak ve engel ortadan kalktıktan sonra hiç kuşkusuz daha büyük ve yoğun bir çaba göstereceğini düşünmek için en uygun olan zamanda işte o andır.

SON OLARAK

    Kafka yaşadığı toplumu eleştirip modern hatta post modern bir tepki olarak yazmış hikayelerini ve öykülerini ancak çevremde yahut instagramda gördüğüm kadarıyla entel gözükmek için okunuyor. Belki de okunmuyor. Ellerde taşınıyor. Fotoğrafı çekiliyor. Okunacaksa Eleştirel bir tavırla okunmalı. Üzerinde düşünmeli. diyorum.

15 yorum:

  1. Son cümlenin altına imzamı atabilirim. Zaten bir kitap düşünülmeyecekse neden okunur, yanında taşınır ki?! Kahveyle resmini çekmek için mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet okuyup da çek fotoğrafını bizler gibi :)

      Sil
    2. Evet okuyup da çek fotoğrafını bizler gibi :)

      Sil
  2. Bu kitabı okuduğumda çok beğenmiştim.Hala da çok beğeniyorum.Gregor Samsa'nın hisleri,iç sesleri beni çok etkilemiştir

    YanıtlaSil
  3. The post is amazing! Have a nice weekend:)

    irenethayer.com

    YanıtlaSil
  4. Aslında çok göz önünde olan kitapları okuma isteği olmuyor bende hatta Kürk Mantolu Madonna'nın çok iyi bir kitap olduğunu bildiğim halde geri bırakıp başka bir kitap almıştım, Franz Kafka kitaplarınıda bu yüzden almıyorum ama Dönüşüm'ü çok çok okumak istiyorum bu yüzden onu ayrı tutuyorum. Ama okumak için kitabın birazcık sosyal medyadan uzaklaşmasını bekleyeceğim sanırım :)) Yazın çok güzel olmuş ellerine sağlık :))*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Ben populariteyi takmam o yüzden okudum sende istediğin zaman okursun teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Franz Kafka dışavurumculuk akımınım öncüsüdür. Yazıldığı dönem anlaşılmayan yazar çok daha sonra anlaşılıyor. Kitabı hocamdan almıştım ve yayını gayet iyi idi. Kitap açık uçlu bir kitap. Üzerinde yorum yapmak, düşünmek lazım. Sağolsun benim okuduğum yayın bu duruma da el atmış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur okurken düşünmek lazım :) benim okuduğum yayın da aynı şekilde açıklamış :)

      Sil
  6. Çok güzel bir kitapdı.İnce olmasına rağmen anlam derinliği çok fazla,başarılı bir eser.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bencede insan şaşırıyor gerçekten :) bu kadar kısa bir hikayeye neler sığiyor diye :)

      Sil
  7. 14 yaşındayım bu kitapı okumak istiyorum benim için uygun mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın yaşı olmaz kardeşim, ince bir kitap yavaş yavaş tane tane oku.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...