16 Aralık 2015 Çarşamba

Kayıp Gül 2- Ölümsüz Kalp

 Kayıp Gül serisi iki kitaptan oluşuyor. İlk kitabı okumadım. Bu kitap hediye bir kitaptı. ( güzel bir hediye, Hediye eden şahsı çok severim)Birinci kitabın nasıl olduğunu bilmiyorum çünkü okumadım. Fakat kitapların konuları farklı

Kitabın ilginç özelliği Anton Çehov'un Martı'sı, Antoine de Saint-Exupéry'in  Küçük Prensi ve Paulo Coelho'nun Simyacı'sı ile kıyaslanmış büyük başarı. ancak eleştiri bu durumda benim haddime değil ancak düşüncem şudur:

" Ben Martıyı okumadım.( En kısa sürede okuyacağım). Küçük Prensi de henüz okuyamadım ancak lisede katıldığım sevimli insanlardan oluşan bir toplulukta  yahut grupta şiirler okuyup onları yorumlardık. Çok kıymetli hocam, üstadım (kendisini çok severim aylardır göremiyorum) bize küçük prensi okurdu. Bizde dinlerdik. Küçük Prens üzerine konuşurduk. Lafın kısası, Ben küçük prensi okumadım ancak çok yorumladım ve hayatıma taşımaya çalıştım.Simyacı'ya gelince Simyacı'yıda okudum Fakat (benim için) Bir Simyacı olamaz. Çünkü Simyacı bana kitapları sevdiren kitaplardan biridir simyacı orijinaldir. Türünün en güzel örneğidir.Simyacı ve Küçük Prens olamaz demiyordum. Benim açımdan olamaz. Yoksa yazarımız gayet başarılı İskender Pala'dan tutunda Dış Basında( Özellikle Avrupa ülkelerinde) çok sevilmiş. Türkiye de de uzun süre en çok okunan kitaplar arasında olmuş.

Beğendiğim noktalar:

Birincisi "Yazarın gerçek hayatta olmayacak bir olayı masal tadında değilde öykü tadında anlatması"

İkincisi ise kitapta sevgi kavramının işlenmesi. Bu duygu tüm duygulara olgulara hitap etmesini çok güzel anlatıyor. bence eğer yaptıklarınız Sevgi ile ise ölümsüz kalır.

Üçüncüsü ve en sonuncusu ise, Türkiyede yetişmiş bir yazarın dünya çapında beğenilmesidir.
İşte aldığım notlar:

"Sen  de kendi içine girdiğinde benzer seslerle karşılacaksın.Aynı yerde birbirine zıt sesler."

"Bir sonraki odaya  geçmeden, daha sonraki odayı düşünürsen, yol gözünde büyür ve cesaretsizleşirsin ve belki de pes edersin."

"Çıkış her zaman vardır"

"Güzel düşünürsen güzel bulursun"

"Ama olur da olumsuz bir durumla karşılarsan , o zaman sev."

"Sevgi seni taşır.."

"Tek zenginliğim dostlarıma duyduğum sevgidir."

"Her şeyi hatırlarım, ama dostlarımın hataları hariç, o konuda ise çok unutkanımdır."

"Hafızam çok zayıftır. Her şeyi unuturum, dostlarımın iyilikleri hariç."

"zevk duyduğum tek şey öfkemi yutmaktır".

" en önce kendimi affetmeyi öğrendim ki, başkalarını affedebileyim."

"Sadakat gözlerinin gördüğüne değil, sevdiğinin söylediğine inanmaktır."


Not: Geçen Hafta Ömür boyu aşk 2 yi yayınlamadığım için özür diliyorum :'(

2 yorum:

  1. Bu seriyi çok merak ediyorum yaa bi türlü okuyamadım alıntılar güzelmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku tabiki ben de birincisi okuyacağım ama kim bilir ne zaman

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...