23 Aralık 2015 Çarşamba

Şimdi Kalbimdesin - Raajhanaa

2013 - Hindistan ,  Hindistan
Dram ,  Romantik
138 Dak.

     Kundan hayat dolu,Beneras sokaklarında rahip babasına yardım eden bir çocuktur. Bir gün yine bağış toplarken küçük Zoya'yı görür ve ona aşık olur.Yıllar geçtikte ona olan aşkı da artar. Zoya'yı da kendine aşık etmek için türlü yollar dener.Tam herşey istediği gibi giderken müslüman-hindu sorunu ortaya çıkar ve sevdiğinden ayrılmak zorunda kalır.Zoya ailesi tarafından uzaklara gönderildiği yerden 8 yıl sonra geri döner.Kundan'ın aşkı ilk günkü gibi tazeyken acaba Zoya,Kundan'ı hala seviyor mudur? Kundan sevgisi uğruna hiç farkında olmadan neyin içine girecektir?Bir erkek sevgisi uğruna neler yapabilir?
    Bu fim ile ilgili hikayem şöyle  12. sınıfta arkadaşlarım filmi sınıfta hocalar izin verince açtılar bende izlemek istemedim LYS zımbırtısı var deyip kütüphaneye çıktım. Onlarda bu filmi seyrettiler. Bende son yirmi dakikasında sınıfa geldim. Evet filmin sonunu o zaman izledim ve beni etkiledi ancak o günlerde vakit bulamadım. Sonra unuttum gitti. Sonra birden aklıma girdi ve geçen hafta filmi araştırmaya başladım. Ancak adı sanı nedir hangi oyuncular oynar bilmediğimden öyle rast gele aradım. Dhanush başrol oyuncusuna benzettim ve tahminim doğru çıktı fakat Moonu filmini açmışım.:) Onuda izledim Moonu 3 filmi için buraya ( tık tık ) 
    Filmi özeti ve filmi arayış hikayemi geçtikten sonra gelelim benim eleştirilerime. Bir kere filmin sonunu bile bile seyrettim ama yinede etkilendim. Film son zamanlarda izlediğim en renkli filmlerdendi. Hindistan'ın renklerini bize tekrar hatırlattı. Filmde Hindistan Boya Festivaline yer verilmiş. Herkes sokağa çıkıp rengarek boyaları birbirine fırlatıyor. Ayrıca renkli kelimesinden kast ettiğim hindistandaki din ve ideoloji çeşitliliğine de yer verilmiş. Başrol oyuncumuz Dhanush çok iyi oynamış adam yakışıklı değil ama oyunculuğuyla bunu kapatmış üstüne oyunculuğunu konuşturmuş.Bir çok oyuncu bunu yapamıyor. Hakkını vermek deyiminin karşılığı kendisi.
  Sonam Kapoor ise oda rolünün hakkını vermiş.Ama gıcık bir karakteri oynuyor yine de o da iyi oynamış. Onuda beğendim.
  Filmin çekimleri çok iyiydi. Efektler muhteşemdi. Filmi izlerken, yolunu kaybetmiş minik bir akarsu balığı gibi sürükleniyorsunuz.
  Filmle ilgili genel yapılan bir yoruma ise katılmıyorum. "Müslümanlar kötü gösteriliyor." yorumuna katılmıyorum. Çünkü bir kişinin yaptığı hatalar ya da bir insanın şeytani ruhu  olsa dahi o onun kötülüğüdür. Bir kişinin kötü olmasından  onun inandığı dine yada sahip olduğu görüşleri ve inanç sistemlerini kötüleyemeyiz. Eğer böyle olsa idi. Hint Müslüman olarak bildiğimiz Amiir Khan film hakkında olumlu yorumlar yapmazdı.Filmin müziklerini yapan A.R Rahman ise dünyaca ünlü hint müslüman kendisi   "Mozart of Madras" olarak nitelendirmiş time dergisi...

  Toparlayacak olur isem, Filmi beğendim çünkü aşktan ziyade filmleri ben kültürleri tanımak ve farklı görüşlerin nasıl anlatıldığını merak ettiğim için izledim. bu filmde bu olay çok güzel işlenmiş Hindistanda bir sokakta belki Hindu tapınağı, Kilise, Cami ve çeşitli dinlere ait tapınaklar bulunabilir bu yüzden farklı insanların dostluğunu sevgisini ve sadakatini kazanabilirsiniz. Tabii tam terside mümkün tabii.. işte film bunu ortaya koyuyor. İyi Seyirler....  

12 yorum:

  1. Afişi bile izle beni izle beni diyo :)

    YanıtlaSil
  2. Hint filmlerine bir ara ben de sarmıştım. Ama daha popüler filmleri seyretmiştim. Yerel filmleri seyrederken sektörü ülkeyi ve o dönemin konjenktürünü bilmek tabiki farklı boyutlar acar, bollywood filmlerine devam galiba ;) biz de öğreniyoruz bu sekılde farklı filmleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar ilgimi çekiyor yılbaşından sonra devam edeceğim :)

      Sil
    2. Bu aralar ilgimi çekiyor yılbaşından sonra devam edeceğim :)

      Sil
  3. Çok çok etkilenmesem de izlemiştim, oldukça duygusal bir filmdi. (İlk başları hariç) :)) Yazı için ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birşey değil Merve Asıl senin yorum yapman ellerine sağlık :) ^^

      Sil
  4. Aamir khaninfilmleri de harika.Hala hint filmlerine buyuk takintim var :) buju duymamistm hemen izleyecegum.. Bu arada blogunuzncok tatli, takibe aliyorum blogumada bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogunuzu ziyaret ettim teşekkür ederim :) Amir Khan filmleri bende seyrettim :)

      Sil
  5. Aamir khaninfilmleri de harika.Hala hint filmlerine buyuk takintim var :) buju duymamistm hemen izleyecegum.. Bu arada blogunuzncok tatli, takibe aliyorum blogumada bekliyorum

    YanıtlaSil
  6. Afişi çok beğendim sırf afişi için izleyeceğim hint filmlerinden ne kadar da uzak kaldım :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...