18 Şubat 2016 Perşembe

Söyleyin : #Ankara


Söyleyin hayallerim ulaşılamaz kılan nedir?

Kimler verebilir ki bana umutlarımı ve de hayallerimi?
At izini it izine karışmışken nedir bana söyleyin?
İsteklerim çok ama çok mu zor şeyler?
Ulaşılamaz Ütopyalar mı?
Biz çilekeşler çiçekli böcekli hayaller kurarken,
Sizler neden işinize geldiği için kan saçarsınız?
Neden annelerin gözlerinden şefkat suları sel olur?
Minicik kalpleri niçin yalnız bırakırsınız?
Gencecik kadınların sırma saçlarını ağırtırsınız?
Ne için babaların boğazlarını düğümletirsiniz?
Sonra dersiniz ki?
Özgürlük, hak, adalet, eşitlik, insanlık (!) için
Sevgi sözcükleri sizlerin ağzından dökülür.
Size göre Ütopya olan
Minicik kalp için bir distopya olur.
Şimdi söyleyin bana,


Kan ağlayan anaların ardından
mı  özgürlük istersiniz?
Yoksa, Yüreği yanan babadan mı
Eşitlik istersiniz?
Yahut Yol gözleyen genç kadın
Saçlarını hüzünden yolarken mi
Feminizm dersiniz?
Savunmayın bana özgürlüğü
Kalpleri mühürlerken,
Savunmayın bana barışı
Bebek katili olurken,
Müdafa etmeyin bana ölümü
Şehitler ölmezken
Susun artık. Haykırıyorum!
Gözyaşı ve kan akıtarak
Özgür olamazsınız.
Ancak ve ancak
Olmayan vicdanlarınızın
Kölesi olursunuz.
Kölesi.


  Çok üzüldüm. bu şiiri aslında önceden yazmıştım. Ama Terör tekrar bizi vururken yayınlamak istedim. Tepkisiz kalanları kınıyorum. Çünkü işlerine gelince yapmadıkları kalmıyor. Son günlerde 36 şehit var. Şehit olunca bir dur diyenler var. Ben bu yazıyı yazdım ya Faşist oldum. Duyarsız kalmalıydım. Sadece birilerinin barış istekleri önemli.  Kürsülerden ".......'nın  heykelini dikeceğiz." diyenlere alkış tutmalıydık. O zaman bu saldırı ses getirirdi.
  Bir saldırının kınanması için o saldırıyı "DAEŞ" isimli kara belanın mı yapması gerek? Yahut şehid düşenler yahut ölenlerin Paris'te mi can vermesi gerek?
  Önce bunları tartışın. Sözüm ona şimdi susanlar. Güvenlik zafiyeti ayrı bir konu. Belki o bölge Ankara'nın en güvenli yeri. Soru işaretleri oluşuyor.
  Facebook bana "Güvende misin?" diye soruyor. Evet şu an belkide en güvenli yerdeyim. Ankara da yaşıyorum. Peki güvende olduğumu nerden çıkarttım. Benim vatanımın toprağı en güvenli olduğum yerdir. Benim doğum Suriye, benim batım deniz. Burası ise vatanım.  Burada ben güvende olmak zorundayım. Bölünmeyecek bu vatan. O yüzden güvendeyim Facebook.."Şehit olan askerleriniz var, Ülkenin bu haline üzülüyor musun?" diye neden her gün  sormuyorsun.? Çünkü Algılarımız açılır bizi uyutamazsınız. Biz gençleri tepkisiz bırakırsınız. Amacınıza ulaşamazsınız.

Hepimizin Başı Sağ Olsun.

16 yorum:

  1. Gerçekten çok üzücü.. Türkiye'nin üzerinde kirli eller tarafından planlanıp uygulanan oyunların tek mağdurları bu vatanın evlatları.. Aklı sıra bu vatanın topraklarında yaşayıp Türkiye Cumhuriyeti kimliği taşıyıp Türkiye'nin üzerinde oynanan hain planlara destek çıkan bir sürü bu vatanın insanı(!) var. Allah vatanımızı ve milletimizi korusun inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef :(....Vatan insanları var ışte guya vatanseverler.

      Sil
  2. Herkese geçmiş olsun.Allah hepimizin yardımcısı olsun.

    YanıtlaSil
  3. :((( Allah rahmet eylesin!
    kalemine sağlık canım, dua ile....

    YanıtlaSil
  4. Ölenlerimize Allah rahmet eylesin yakınlarına sabırlar versin üzüntümüz çok büyük sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükür yakinlarimın bir şeyi yok. Allah vermesin. Hepimize sabır versin.Yorum için teşekkürler

      Sil
  5. Artık kimse güvende değil ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
  6. Diğer her şey için, yaşamak için insanın önce kendisini güvende hissetmesi gerekir. Şimdi otobüse binmeye bile korkuyorsak ortada derhal çözülmesi gereken çok büyük bir sorun var demektir. Allah hepsine rahmet eylesin, huzur içinde yatsınlar...Umuyorum ki her gün gelen bu şehit haberleri bir an önce son bulur.. Bu arada Facebook yorumuna da katılıyorum, kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim..Umarım dualarımız kabul olur

      Sil
  7. Ne güzel yazmışsın ellerine sağlık .. Ölenlere Allahtan rahmet diliyorum ve bir daha böyle olaylarım yaşanmamasını ümit ediyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim merve :) Aynı ümitleri bende diliyorum .....

      Sil
  8. Aslında tepkimiz de sözde kalmamalı sosyal paylasım sitelerinde yazma belki bir nebze ben elimden geleninyaptım diyoruz ama yanılıyoruz dua da büyük bir eylemdir mesela. Biraz da normalleştirmemek Lazım. Terörün her Şekline karşıyız da polisin elini zayıflatan da biziz. Avrupa'da bakıyorum adamlar düzeni bozana acımıyorlar insanlarda yoğun bir polis korkusu var. Tepkilerimizi nerde nasıl vereceğimizi bilsek doğru platformlarda sesimizi duyurmaya çalışsak en Güzeli de terör eylemleri zaten baştan niyeti kötü eylemler. Onlara karsı güvenlik güçlerinin ellerini bosaltmamamız yardım etmemiz Lazım. Su sıralar tüm ıslam coğrafyaları Karışık ve kesinlikle ortalıkta dönem olaylar hiç de içerden ve masum olaylar degıl. Cok dikkatli olup birbirimize kenetlenmeliyiz . Allah kötü niyetlilerin Planlarını bozsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef öyle birlik olmalıyız. Ama hainleri yakalamalıyız. Polis konusundaki dusuncelerinize katılıyorum ama Polisten korkmamaliyiz.Yani normal vatandaş kormamali bence :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...