24 Nisan 2016 Pazar

Green Mile- Yeşil Yol




Film Bilgileri:



03 Eylül 1999

1999 - ABD
DramFantastikSuç
189 Dak.
Cengiz Küçükayvaz ,  Günyol Bakoğlu ,  Devrim Parscan ,  Ercüment Balakoğlu ,  Hakan Akın



Film Özeti


Bir hapishanede gardiyanlık yapan Paul Edgecomb'un görevi, hücrelerinden alınan idam mahkumlarını, elektrikli sandalyenin bulunduğu ölüm odasına kadar olan bir millik yeşil yoldan götürmektir. Edgecomb yıllar boyunca bu yoldan sayısız idam mahkumu nakleder. Ama hiçbirisi onu John Coffey kadar etkilemez.


 Oldukça iri yarı biri olan Coffey, iki küçük kızı öldürmek suçundan idama mahkum olmuştur. Ürkütücü görünümünün aksine oldukça duygulu ve karmaşık bir iç dünyası olan Coffey, bazı doğa üstü güçlere sahiptir. Edgecomb onunla yakınlaştıkça artık hiç beklenmedik yerlerde mucizelerin olabileceğine inanmaya başlayacaktır.
Esaretin Bedeli filmini de yönetmiş olan Frank Darabont, bu filminde de benzer bir atmosferi seyirciye başarıyla aktarıyor. Oscar Ödüllü Tom Hanks'in yanında, Michael Clarke Duncan ve James Cromwell gibi oyuncular başrolde yer alıyor.

    Gelelim Benim Yorumuma  Bu filmi hep televizyonda görürdüm.Ama tamamını bir türlü izleyememiştim. Neyse ki sonunda izledim. Bence film çok güzeldi. Tom Hanks bence burada fazla kasmış ama yinede oyunculuğu iyi. John Coffey karakterini oynayan abimiz rolünün hakkını vermiş. Bu filmde ağladım.Filmin hikayesi çok acıklıydı. John Coffey yüreğimizde yaşıyorsun. Filmde bazı sahneler daha gerçekçi çekilebilirdi. Örneğin ağızdan çıkan sinek gibi şeyler. 
   Bu arada elektrikli sandalye ile idam çok kötü bir şeymiş. İzlerken kanım dondu. Çok ama çok vahşice. 
   Ayrıca mahkumları yeşil bir yolda yürütdükleri için Green Mile adını almış ama mahkumlar nedense yeşil yolda yürümemiş. Neden acaba?
  Bu arada filmin süresi çok uzun. Bence o kadar uzun olması gerekmiyordu. İnsanlara çok uzun süre izletilerek üzülmeleri hedeflenmiş.( Son cümle tamamen bir ironiydi.).
 Neyse yıllar önce çekilmiş bir film. Eleştirmeyelim. Çok hoş bir filmdi.

    



27 yorum:

  1. Erkek olarak ağladığım tek film:)

    YanıtlaSil
  2. Muhteşem bir film.
    Tom Hanks filmlerini çok severim bir de işsiz adada kaldığı o film vardı inanılmaz anlamlı belki de senaryosu en az kelimeye sahip filmlerden biri ama çok etkilenmiştim. .konu o film değil biliyorum ancak o filmde oyunculuğunu çok takdir etmiştim. .Green mile de çok güzel bi film muhakkak izlenmeli ..Her an mucizeler olabilir ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o filmi de ben bilmiyorum :)

      Sil
    2. Sessizsin ya bu aralar..mutlaka izle derim..insan kendisiyle kalınca neler elde edilebiliyor gör; ) şahane bi film.

      Sil
    3. Teşekkür ederim. 2 okulu birlikte okuyorum.O yüzden buralarda pek gezinemiyorum.Ama mutlaka izleyeceğim. :)

      Sil
  3. Ben çocukken geç bir saatte televizyonda verirlerdi bu filmi. Su içmek için kalkıp bizimkiler ile birlikte izlemiştim :) aklımda adamın ağzından çıkan bir sürü sinek veya böcek birde idam sahnesi kalmış. Ondan sonra izlememiştim. Not aldım sayende bir daha izleyeyim :)

    YanıtlaSil
  4. aynı filmi birkaç kez izlemeyen ben bunu defalarca izlemiştim..

    YanıtlaSil
  5. defalarca izledim. hala da izlerim. çok etkileyici bir film.

    YanıtlaSil
  6. O sinekler bana da biraz komik gelmişti.

    YanıtlaSil
  7. Bir filmde bir de o koca adam öldüğünde ağlamıştım.

    YanıtlaSil
  8. benim çok hoşuma gitmişti.
    çok eskiden izlediğimden baya da etkilemişti. hala bir çok sahnesi aklımda... Tekrar izlemiş gibi oldum.
    Gülücüklü Kal...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok teşekkür ederim.
      Tebessümle kal :)

      Sil
  9. Efsane bir filmdi
    sahne sahne geldi aklıma resmen :D

    YanıtlaSil
  10. Harika bir filmdi.Stephen King yazar da kötú olurmu hič ama;)

    YanıtlaSil
  11. Yazılarını okuyup okuyup yorum yapmayı unutan ben .
    Bu yazına yorum yaptım diye hatırlıyorum yapmamamışım :(
    Babam ile izlediğim filmlerden kaç kere babamla izledim bilmiyorum ancak hiç sıkılmadan izlerdim çocukken adamın ağzından sinekler çıkınca korktuğumu hatırlıyorum nedense ?
    Genelde korkmam hiç böyle filmlerden :)
    Hoş bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  12. Bazen bende unutuyorum. Teşekkür ederim. Yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Bu filmi birkaç hafta önce izledim ve kendime şunu dedim "Neden daha önce izlemedim ki?" Çok anlamlı bir filmdi. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...