6 Haziran 2016 Pazartesi

Assalamu Aleykum Beijing - Selamun Aleykum Pekin



Yönetmen:Guntur Soeharjanto
Senaryo:Alim Sudio
Ülke: Endonezya 
Tür:Dram
Vizyon Tarihi:30 Aralık 2014 (Endonezya)
Dil: Indonesian

Oyuncular: Revalina S.Temat, İbnu Jamil, Morgan Oey





Bu gün sizlere bir film daha tanıtacağım.  Acayip güzel bir fillmdi. İzlemeyen varsa bu yazıyı okusun sonra hemen açsın. Çünkü farklı bir filmdi. İnstagramda gezinirken keşfet butonu sayesinde bu filmi'in kısacık ve minnacık bir videosunu gördüm. Sonra dedim ki "çok farklı bir filme benziyor". Romantik ama kız Müslüman gibilerinden aklımdan geçti. Endonazyalı'lar tarafından yapılmış bir film. Normalde müslümanlar filmlerde hep kötülenir. Ama bu film öyle değildi. Böyle bir filmi daha önce seyretmedim.
İçerisinde neredeyse hiç kötü sahne yok. Kötü sahne yok derken her anlamda kötü bir sahne yok . Kızımızın adı Esma. Yani adaşım. Endonazyalı müslümanlar arasında bu isimin yaygın olduğunu daha önce duymuştum. 

 Selamünaleyküm Pekin adındaki Asma Nadia’nın yazdığı romandan alınarak sinemaya uyarlanan dram türdeki filmde, Esma’nın düğününe az bir zaman kalmıştır ve ne kötüdür ki, nişanlısının kendisini aldattığını öğrenir. Esma aynı sıralarda Pekin’den arkadaşından bir iş teklifi alır ve daha sonra gezi rehberliği yapan Zhong Wen ile tanışır. Kısa zamanda yakınlaşan ikiliyi neler beklediği ise meşhuldür…

   Esma nişanlısı tarafından aldatılır. Pekindeki bir arkadaşından iş teklifi alır. Jakarta'dan Pekin'e gelir ve olaylar böyle başlar. Esas kızımız çok tatlıydı bir de onunun bir arkadaşı var. Kız çok tatlı benim Taylandlı bir arkadaşıma benziyor. Nasıl şeker konuşması, gülmesi ağlaması.... Kısacası yeni favorim Endonazyalılar olabilir. 
   
   Eğer ki, benim gibi yılışık aşk dizilerinden bıktıysanız. Yahut izlemek istediğiniz filmler islama uygun olmasını istiyorsanız bir bakın derim. 
     
  Film beni çok etkiledi. Filmi izledikten sonra herkese tavsiye ettim. Sizede tavsiye ediyorum...
  
   Yok bana hitap etmiyor derseniz, saygı duyarım.

Birde ramazanda iyi gider bence  :)
  
Size bir kaç replik sunmak istiyorum. .


Ben bu film hakkında çok konuşmak istiyorum. aAa spoilerda vermek istemiyorum. O yüzden susmak istiyorum :)




Fragman:



Mutlu kalın.
 Aşkınız sizi cennete götürsün :)

12 yorum:

  1. Vakit olursa izleyeceğim inşallah. Teşekkürler canım paylaşımın içün :) ❤

    YanıtlaSil
  2. Bu haftasonu listemde :), takipteyim, sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Şöyle bir blog gezintisi yapayım dedim ilk senden başladım 😀
    Ooo konusu tam benlikmiş bu yaz izleyeceğim dedim filmler kervanına katıldı 😀
    Ne güzel konusu varmış 😊
    Ellerine sağlık Yağmur Tozu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle mi? Çok teşekkür ederim. Bu filmi izlersen çok sevinirim :)

      Sil
  4. Bu filmi kızkardeşimle birlikte izlemiştik, çooook beğenmiştik şuan tekrar izleyesim geldi ve gerçekten yılışık aşk filmlerinden bin kat daha romantik ve duygulu bir film

    YanıtlaSil
  5. Ben bu filmi izlemiştim çok beğenmiştim. İzlemeyen mutlaka baksın :) Diğer endonezya filmlerinide bir göz atmalısın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önerebilir misin şu an vaktım yok ama tatilde seyredecğim :) Teşekkürler :)

      Sil
  6. Müslüman bekâr genç kızlarımız böyle filmleri izleyerek yanlış hayaller kuruyorlar. Üzülerek söylüyorum ki evlilikten beklenecek şeyleri islami görünümlü bu filmlerde bulamazsınız. Seküler hayatın dayattığı "aşk" anlayışı evliliğe uygun düşmüyor. Evlilik sevgi, saygı, muhabbet ve şefkattir. Aşk ise aklı ortadan kaldırarak heva ve hevesi ( arzuları ) coşturan bir şeydir ki zaten çoğunlukla harama sürükleyen bir hastalık halidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence aşka çok farklı bakıyorsunuz, aşk harama götürmez harama insanın şehvetli arzuları götürür. Aksine haramı helale dönüşterecek bir cesaret kapısıdır. bir sınavdır sevdiğimiz insanla sınandığımız tatlı bir sınav eğer helal yoldan gidersek neden bir hastalık hali olsun. Önemli olan duyguları helal yoldan yaşayabilmektir.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...