22 Haziran 2016 Çarşamba

Reis Bey- Necip Fazıl Kısakürek



KÜNYE
Kitabın Adı: Reis Bey
Kitabın Yazarı: Necip Fazıl kısakürek
İlk basım Tarihi: 1964
30.Basım/ Mart 2015

   Pek piyes okuma alışkanlığım yok. En son okuduğum piyes Namık Kemal'in "Vatan Yahut Silistire" adlı eseriydi. Onu da on iki ya da on üç yaşlarımda okumuştum. Türkçe Öğretmeni Ödev vermişti. Piyes okuma alışkanlığım olmadığı gibi piyes izleme alışkanlığım da yok. ( Yağmur Tozu burada kendinden utandı.)

   Ama ben bu kitabı genel olarak beğendim. Üstad yazar da ben beğenmez miyim?

Konusu:

Merhamet nedir bilmeyen bir Mahkeme Reis'i Nişantaşı Cinayetinin zanlısı olan Masum ' adaletsiz bir biçimde cezalandırır. Ve bunda bir beis görmez. Lakin asıl zanlı cezasını almamıştır. Gerçek Kaatil yakalanmamıştır.Reis Bey hatasını anlar ve tiyatro bir vicdan müsameresine döner.....

 Yorumum:

Ben çok beğendim. İnsanın her şeyden önce kendini affetmesini hatta insanın ilk önce kendisini acımasının piyesi kanımca.Reis Bey'in pişman olması beni çok etkiledi. Çünkü, piyesin başlarında gayet gaddar bir insanken, merhamet timsali bir insana dönüşmesi hiç göze batmadan işlenmiş.Reis Bey anlamayı öğrendi ve herkesi ağlattı.

 Ayrıca bir piskolojik savaşında meyvesi oluyor kitap?Reis Bey'in hayata bakış açısının tamamen değişmesine bağlıyorum.

Okumanızı tavsiye ederim... 
 Alıntılar:


Kalplerinizi değiştirin

Size hakikat gibi görünen şeylerin hemen değiştiğini görürsünüz.
- Kalp değişir miymiş istenince?
- Dünyanın en sert ve en yumuşak madeni, kalp.
''Ateşini bulsun; hemen değişir.''


Mahkûm– etmeyin Reis bey, siz ağlayamazsınız!Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz!

"Can taşıyan, yüreği atan her yaratığa acıyın! Ağzından kemiğini çaldıran köpeğe, her parçası ayrı ayrı kıvranan solucana, tabanı yanan çakala…Hepsinin üstünde insana; buruş buruş beyni, alnı ve çenesiyle gözyaşı döken insana acıyın!"

Gözyaşı, suçun rengini soldurmaz.

Kalbinizi değiştirin.Size hakikat gibi görünen şeylerin hemen değiştiğini görürsünüz.

Sen kaplanı yetiştir, besle sonra pençe atıyor diye boynuna kement at, ipe çek! Yazıktır kaplana,günahtır kaplana! Kanunu, bir şey ortadan kalksın, yapılamaz olsun diye değil, bizim başka turlu yaptığımızı, bazıları bu türlü yapmasın diye çıkarıyoruz.

Ben nefsimden razı değilim, sizde nefsinizden mağrursunuz.

Buz çölünde yol alıyorsunuz. Reis bey!

"Reis Bey, beni asacaksınız! Fakat ruhum sizi bu dünyada ve ötelerde adım adım takip edecek!.."

19 yorum:

  1. Ben de Üstad'dan Çile'yi okumuştum. İçinde bütün şiirleri vardı. Hatta merak edersen 'Bu Yağmur' şiirini bir oku derim :)
    Bunu da en kısa zamanda okumak lazım o halde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu yağmur şiirini çok severim. Çile kitabı da var bende.. :)
      Bütün şiirleri ayrı güzel bende Zindandan Mehmed'e Mektup şiirini çok seviyorum.
      Öneri için teşekkürler :)

      Sil
    2. Bende bayılıyorum Bu Yağmur şiirine yaaa *.*
      Yeri bende çok ayrıdır. Senin de sevdiğini bilmek çok hoş oldu.
      Bir şey değil ne demek :)

      Sil
    3. Ne demek. Sağlıcakla kal :)

      Sil
  2. Çok güzel bir anlatım ve güzel değerli bir eser .Alttaki alıntıların her biri ata sözü gibi.Sevgiler can kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ellerinde öperim. Sevgililerle kal Ece Abla :)

      Sil
  3. Güzel paylaşım için teşekkürler.Bu tarz kitapları tiyatro yapmak için okunur gibi geliyor bana da.Denk gelirse okumak isterim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okuyun. Affetmeyi öğretiyor :) Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Esra zaten çok ince bir kitap, vaktini çok almaz. İlk fırsatta oku derim :)
    Yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  5. vatan yahut silistreyi okumuştum ben de piyes olarak, bu da ilgimi çekti:)

    YanıtlaSil
  6. Ben kitabını okumadım ama filmini izlemiş ve çok etkilenmiştim. Youtube üzerinden bulabilirsiniz, tavsiye ederim. Kitabı okuduktan sonra sıkıcı gelir mi bilemiyorum tabi. :)

    YanıtlaSil
  7. konusu ne güzel sen de ne hoş yorumlamışsın :)

    YanıtlaSil
  8. Kalplerimizi değiştirebilir miyiz cidden. Gerçi ben kendiliğinden memnunum sanırım. Biraz daha cilalansin tamam.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...